Αυγ 26

Η παιδεία πληροφορικής για τα παιδιά μας

του Διομηδη Σπινελλη[*] στην Καθημερινή

Σύμφωνα με το νομοσχέδιο για το νέο εκπαιδευτικό σύστημα, τα παιδιά μας θα ταλαιπωρούνται ατέλειωτες ώρες για να μάθουν πώς απέδιδαν οι Αλεξανδρινοί τη γλώσσα του Ερατοσθένη, αλλά δυστυχώς ούτε που θα ακούσουν το πώς αυτός σκεφτόταν. Αυτό είναι τραγικό, διότι ο Ερατοσθένης (όπως καί ο Ευκλείδης) βρήκαν πώς μπορούμε να λύνουμε ασύλληπτα δύσκολα προβλήματα αλγοριθμικά, δηλαδή ακολουθώντας μια σειρά από απλά συγκεκριμένα βήματα. Σ’ αυτόν τον υπολογιστικό τρόπο σκέψης βασίζεται η λείτουργία των ηλεκτρονίκών υπολογίστών καί φυσίκά όλων των τεχνολογίκών υποδομών της κοινωνίας μας: από τα κινητά τηλέφωνα και τα βιομηχανικά ρομπότ, μέχρι το Διαδίκτυο και τα μεταφορικά μέσα. Η επιστήμη που καλύπτει αυτές τις καταπληκτικές τεχνολογίες είναι η πληροφορική· η διδασκαλία της θα πρέπει να αποτελεί κύριο μάθημα στα σχολεία.

Continue reading

Ιούλ 30

Πρόγραμμα Σπουδών ΕΑΕΠ

Διδασκαλία− πρόγραμμα σπουδών των νέων διδακτικών αντικειμένων που θα εισαχθούν στα ολοήμερα δημοτικά σχολεία που θα λειτουργήσουν με Ενιαίο

Αναμορφωμένο Εκπαιδευτικό Πρόγραμμα (ΕΑΕΠ).

Επανεξέταση & Επικαιροποίηση των Αναλυτικών Προγραμμάτων και οδηγιών για τα διδακτικά αντικείμενα του ολοήμερου προγράμματος.

ΦΕΚ: 1139/28-07-2013

Continue reading

Ιούλ 05

Η Πληροφορική στο Σχολείο: Ένα μάθημα σε κίνδυνο.

του Βασίλη Δαγδιλέλη

Συχνά οι πολιτικές εξελίξεις στην Ελλάδα, ιδιαίτερα την τελευταία περίοδο που οι. εξελίξεις αυτές είναι σημαντικές, «καλύπτουν» το μεγαλύτερο μέρος της ενημέρωσης από τα ΜΜΕ. Ετσι, πολλά σημαντικά γεγονότα μένουν στο ειδησεογραφικό περιθώριο, παρόλο που οι επιπτώσεις τους είναι πολύ σημαντικές τόσο για την Ελληνική εκπαίδευση, όσο και για την ελληνική κοινωνία γενικότερα.

Ενα τέτοιο θέμα είναι και το μέλλον της διδασκαλίας της Πληροφορικής στην ελληνική εκπαίδευση. Δεν είναι βέβαια από τα θέματα που θα «έκανε» μεγάλα νούμερα τηλεθέασης και για αυτό είναι «αόρατο» για το ευρύ κοινό.

Φαντάζομαι πάντως ότι δεν υπάρχει Ελληνας ή Ελληνίδα πολίτης που να αμφιβάλλει για τη σπουδαιότητα της Πληροφορικής στην καθημερινότητά μας.

Continue reading