Οδηγίες για τη διδασκαλία του μαθήματος “Εισαγωγή στις Αρχές της Επιστήμης των Η/Υ” στη Β΄ τάξη ΓΕΛ για το σχολ. έτος 2016 – 2017

Οδηγίες για τη διδασκαλία του μαθήματος Εισαγωγή στις Αρχές της Επιστήμης των Η/Υ στη Β΄ τάξη Ημερήσιου και Εσπερινού ΓΕΛ για το σχολ. έτος 2016 – 2017, Αρ. Πρωτ. 150672/Δ2/15-09-16.

 

Εικονίδιο
Οδηγίες Επιστήμη Η/Υ Β' Λυκείου 2016-17

Οδηγίες για τη διδασκαλία του μαθήματος “Πληροφορικής” στο Γυμνάσιο για το σχολ. έτος 2016 – 2017

Μετά από σχετική εισήγηση του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής (πράξη 35/2016 του Δ.Σ) , το υπουργείο Παιδείας εξέδωσε οδηγίες    για τη διδασκαλία της Πληροφορικής στις Α΄, Β΄, Γ΄ τάξεις Ημερησίου και Εσπερινού Γυμνασίου για το σχολικό έτος 2016-2017 .

Επισημάνσεις:

  • Εισάγεται η διδασκαλία του “Προγραμματισμού υπολογιστικών συσκευών και ρομποτικών συστημάτων” στην Α’ τάξη. Προτεινόμενος διδακτικός χρόνος 5 ώρες.
  • Για το σχ. Έτος 2016-2107 η Α’ και η Β’ τάξη στην ενότητα “Προγραμματισμός υπολογιστικών συσκευών και ρομποτικών συστημάτων”, έχουν την ίδια ύλη και προτείνεται ως ενδεικτικός χρόνος και για τις δύο τάξεις οι 5 ώρες.
  • Ο/η εκπαιδευτικός έχει τη δυνατότητα να επιλέξει οποιοδήποτε κατάλληλο logo-like προγραμματιστικό περιβάλλον ή προγραμματιστικό περιβάλλον οπτικού προγραμματισμού με πλακίδια για τον προγραμματισμό υπολογιστικών συσκευών και ρομποτικών συστημάτων όπως προτείνεται παρακάτω στις αναλυτικές οδηγίες.

 

Οδηγίες για τη διδασκαλία του μαθήματος «Ανάπτυξη Εφαρμογών σε Προγραμματιστικό Περιβάλλον» της Γ ́ τάξης Ημερήσιου Γενικού Λυκείου για το σχολ. έτος 2016 – 2017

Μετά από σχετική εισήγηση του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής (πράξη 29/21-07-2016 του Δ.Σ) σας αποστέλλουμε τις παρακάτω οδηγίες για τη διδασκαλία του μαθήματος «Ανάπτυξη Εφαρμογών σε Προγραμματιστικό Περιβάλλον» Ομάδας Προσανατολισμού Θετικών Σπουδών και Ομάδας Προσανατολισμού Σπουδών Οικονομίας και Πληροφορικής της Γ΄ τάξης Ημερήσιου Γενικού Λυκείου για το σχολικό έτος 2016-2017.

ΓΕΝΙΚΕΣ ΟΔΗΓΙΕΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ

Παρατηρήσεις:

  • Οι Αλγόριθμοι να υλοποιούνται σε αμιγώς προγραμματιστικό περιβάλλον και συγκεκριμένα αυτό της ΓΛΩΣΣΑΣ.
  • Να γίνει επισκόπηση της έννοιας του αλγορίθμου, των χαρακτηριστικών του και των τρόπων αναπαράστασής του, καθώς και εισαγωγή στα χαρακτηριστικά των γλωσσών προγραμματισμού και ειδικά της ΓΛΩΣΣΑΣ.
  • Οι βασικές αλγοριθμικές δομές του κεφαλαίου 2 (ακολουθίας, επιλογής και επανάληψης) να διδαχθούν συνοπτικά και παράλληλα με το κεφάλαιο 7 και
    8, στην κατεύθυνση της κάλυψης τυχόν γνωσιακών κενών από την προηγούμενη τάξη, με τις ασκήσεις να υλοποιούνται σε ΓΛΩΣΣΑ.
  • Στο κεφάλαιο 3:
    • Οι πίνακες να διδαχθούν παράλληλα με το κεφάλαιο 9, με τις ασκήσεις να υλοποιούνται σε ΓΛΩΣΣΑ.
    • Εισάγονται νέοι αλγόριθμοι αναζήτησης και ταξινόμησης σε πίνακες (ως ασκήσεις).
  • Από το κεφάλαιο 6 να διδαχθούν οι ενότητες 6.3, 6.4 και 6.7. Η παράγραφος 6.3 διδάσκεται στην αρχή του κεφαλαίου 7 ενώ οι παράγραφοι 6.4 και 6.7 στο τέλος του κεφαλαίου 7.
  • Στα κεφάλαια 7, 8 και 9 δεν επέρχεται ουδεμία μεταβολή.
  • Στο κεφάλαιο 10 διδάσκεται και η ενότητα 10.6 (εμβέλεια μεταβλητών – σταθερών).

Οι ανωτέρω παρατηρήσεις έχουν λάβει υπόψη τη διδασκαλία των Αλγορίθμων στη Β ́ Λυκείου, όπου οι μαθητές έχουν διδαχθεί τη γραφή αλγόριθμου σε ψευδογλώσσα και την αναπαράσταση αλγορίθμων με διαγραμματικές τεχνικές. Κατά τη διδασκαλία του μαθήματος στη Γ ́ Λυκείου, οι μαθητές εξοικειώνονται με την υλοποίηση αλγορίθμων σε αμιγώς προγραμματιστικό περιβάλλον και συγκεκριμένα αυτό της ΓΛΩΣΣΑΣ. Η ψευδογλώσσα και τα διαγράμματα ροής θεωρούνται ήδη γνωστά και στη Γ ́ Λυκείου καλύπτονται μόνο πιθανά κενά από τη διδασκαλία τους στη Β ́ Λυκείου.

Η εισαγωγή νέων αλγορίθμων αναζήτησης και ταξινόμησης σε πίνακες, αφορά στη διδασκαλία ασκήσεων στις οποίες να περιγράφεται ο αλγόριθμος αναζήτησης ή ταξινόμησης και να ζητείται από τους μαθητές η υλοποίηση του σε πρόγραμμα.

 

Εικονίδιο
Οδηγίες ΑΕΠΠ 2016-2017

Καλύψτε τις κάμερες των υπολογιστών προειδοποιεί το FBI

Ο διευθυντής του FBI, James Comey, συμβούλεψε τους χρήστες ηλεκτρονικών υπολογιστών να καλύπτουν τις κάμερες των μηχανημάτων προκειμένου να μην πέσουν θύματα κατασκοπείας.

«Υπάρχουν κάποια πράγματα που όλοι πρέπει να κάνουμε με τους υπολογιστές μας, και αυτό είναι ένα από αυτά» δήλωσε ο Comey λέγοντας ότι και ο ίδιος έχει καλύψει την κάμερα στον φορητό του υπολογιστή.

Οι κάμερες είναι εκτεθειμένες σε χάκερς και κακόβουλα λογισμικά που τις ενεργοποιούν χωρίς αυτό να γίνει αντιληπτό από τους χρήστες, δίνοντας τους την δυνατότητα να παρακολουθήσουν και να καταγράψουν όλα όσα συμβαίνουν στο οπτικό πεδίο της κάμερας.

Ο διευθυντής του FBI πρόσθεσε ότι ο κάθε χρήστης ηλεκτρονικού υπολογιστή πρέπει να λαμβάνει επιπλέον μέτρα για να είναι ασφαλής.

Χρήση Κινητών Τηλεφώνων και Ηλεκτρονικών Συσκευών στην Α/θμια Εκπαίδευση

Για την εύρυθμη λειτουργία των σχολείων σχετικά με τη χρήοη κινητών τηλεφώνων και ηλεκιρονικών συσκευών από μαθητές και εκπαιδευτικούς Π/θμιας Εκη/σης στο χώρο του σχολείου και λαμβάνοντας υπόφη την με αριΟμ. πρωτ. 14/21-04-2016 Πράξη του Δ.Σ του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής ορίζουμε τα εξής:

  1. Οι μαθητές δεν επιτρέπεται να έχουν στην κατοχή τους κινητά τηλέφωνα ενιός του σχολικού χώρου.
  2. Οι μαθητές δ*ν επιτρέπεται να έχουν στην κατοχή τους εκτός από κινητά τηλέφωνα και οποια&ήποτε άλλη ηλεκτρονική συσκευή ή παιχνίδι που διαθέτει σύσιημα επεξεργασίας εικόνας και ήχου εντός του σχολικού χώρου. Ο ανάλογος εξοπλισμός που τους διαθέτει το σχολείο στο οποίο φοιτούν, χρησιμοποιείται κατά τη διάρκεια της διδακιικής πράξης και της εκιιαιδευτικής”’ διαδκαοΐας γενικότερα και μόνο υπό την εποπτεία/επίβλεψη του εκπαιδευτικού.
  3. Οι εκπαιδευτικοί εκτός αιιό τις διαθέσιμες από το σχολείο ηλεκτρονικές συσκευές (Η/Υ, laptop*, tablets, διαδραστικούς πίνακες κτλ),δύνανται να χρησιμοποιήσουν και το δικό τους προοωπικό ηλεκτρονικό εξοπλισμό κατά τη διάρκεια της διδακτικής πράξης και για τις ανάγκες αυτής αλλά και οτο πλαίσιο της εκπαιδευτικής διαδικασίας γενικότερα τηρώντας τους κανόνες ασφάλειας και τις σχετικές διατάξεις περί ιιροστασίας των προσωπικών δεδομένων ιων μαθητών και των εκπαιδευτικών (νόμοι 2472/1997(ΦΕΚ SO.T-A’/1997| και 3471/2006(ΦΕΚ 133/τ. Α’/2006).
  4. Τέλος, επισημαίνειαι ότι θα πρέπει να αποφεύγεται η ανάρτηοη φωτογραφιών και βίντεο με μαθητές οιους δικτυακούς τόπους των σχολικών μονάδων. Οι φωτογραφίες αποτελούν δεδομένα προσωπικού χαρακτήρα, σύμφωνα με ια οριζόμενα στη διάταξη ίου άρθρου 2 οτοιχ. α του ν.2472/1997, στο μέτρο που από αυτές δύνανται να προσδιοριστούν, άμεσα ή έμμεσα, τα υποκείμενα των δεδομένων. Σύμφωνα με το άρθρο 5 του ίδιου νόμου, η επεξεργασία και κατά συνέπεια η ανάρτηση, Π αποθήκευση σε Ψηφιακά μέοα (πχ αναμνηστικού τύπου φωτογραφίες,βίντεο και δραστηριότητες της σχολικής ζωής) δεδομένων προσωπικού χαρακτήρα επιτρέπεται μόνον όταν το υποκείμενο των δεδομένων (οι κηδεμόνες των μαθητριών-μαθητών) έχει δώσει τη συγκατάθεσή του. Πρότυπο έντυπο γονικής συναίνεσης όσον αφορά στη γονική συγκατάθεση πριν από την αποθήκευση σε ψηφιακά μέσα και την ανάρτηση, εικόνων και βίντεο με μαθητές στις ιστοσελίδες και ιστολόγια του σχολείου, καθώς και άλλο χρήσιμο υλικό που αφορά στην ασφάλεια των μαθητών στο διαδίκτυο και σιην προστασία των προσωπικών δεδομένων των μαθητών μπορείτε να βρείτε στον ενημερωτικό κόμβο του Πανελλήνιου Σχολικού Δικτύου «Ασφάλεια στο Διαδίκτυο»: http://internet-safety.sch.gr/